tisdag 22 maj 2007

"Afrohår" och tuttar


Den fruktlösa dialogen


Hon frågade entusiastiskt: "Får jag känna på ditt afro?"

Jag svarade irriterat: "Nej, det får du inte!"

Hon frågade: "Varför inte?"

Jag frågade bitskt tillbaka: "Får jag känna på dina tuttar?"

Hon svarade oförstående: "Nej! Det får du verkligen inte. Varför skulle du få göra det?"

Jag motfrågade blixtsnabbt: "Varför inte?"

Hon svarade märkbart irriterat: "Jag är inget köttstycke för manliga händer att knåda på!"

Jag svarade med samma mynt: "Och jag är inget exotiskt djur för vita händer att klappa på!"

Hon röt: "Det är inte samma sak!"

Jag röt tillbaka: "Det är precis samma sak!"

"Sexist", snäste hon.

"Rasist", fnös jag.

TEXT: Bino Ghebrehawariat

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror jag älskar din blogg :) fanny tipsade mig om detta och nu följer jag den med jämna mellanrum! utmärkt språk och grymt retorik ..

.. och jag har själv varit med om afro-diskussionen ... själv brukar jag dumt nog bara låta dem känna på afrot så får man det ur världen. nu har jag dock rakat av allt så no goodies för dem :)

ha det bra!
/farid

Anonym sa...

braaaa B!

Anonym sa...

hahah..jag gillade den Bino!
Gassan

Anonym sa...

det där ska jag börja använda!

Anonym sa...

du har en av de bästa bloggarna jag någonsin läst. perfekt språk

Binuwine sa...

"du har en av de bästa bloggarna jag någonsin läst. perfekt språk"

Tack för komplimangbombningen, det värmer i det antirasistiska hjärtat. Dina vänliga ord får nästan en "svart" man att rodna ;)

Binuwine (rasismdetektiven)

Anonym sa...

Hahaha Binno jag orkar inte, du är så klockren. Keep up the good work! :D